Wednesday, December 9, 2009

filem best...

hai....wah mmg best la cite ni beb...aku baru tgk mlm td beb...mmg best tp aku nasihatkan sebelum tgk cite ni kene la tgk yang no 1 dlu...baru la korg faham camne cite ni..lau x korg mesti terpinga2 apasal die camni apsal die camtu....bek tgk yg 1 dlu baru tgk yg ni...ala tp lau nak tgk gak yg ni pn ok gak..x kesah kan..wit korang hahahaha...kla slamat menonton....
dr 5 bintang aku bg 4 bintang sbb aku suke cite ni hahaha..k chow....

Monday, November 23, 2009

lagu feveret...

ni pn antar feveret song aku gak..mmg killer la...gile ah... korang hayati la ek...ade sorang mmb aku pn suke gak lagu ni....comel jek hahaha...
ok same2 dgr yek aku nyanyi...-->> amoi..<<
Ungu - Kekasih Gelapku
Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku

Ku tahu ku takkan selalu ada untukmu
Disaat engkau merindukan diriku
Kutahu ku takkan bisa memberikanmu
Waktu yang panjang dalam hidupku

Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang kucari s’lama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku
Haa…hidupku…haa…

Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Hoo..oooo..

Wooooww…
Mencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tau
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku
Kekasih gelapku…Huuu…huu…

Wednesday, November 11, 2009

lau tak ketawa pn senyum la sket huhuh...

korang mesti boring kan???hah pe kata luangkan mase jap bace blog aku.....-->>
***************************************************************************
Citer 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa? Isteri: Buku bank abanglah..
Citer 2
Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu .
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. Adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : Nanti jap. Saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????
Citer 3
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????
Citer 4
Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
' Assalamualaikum '
' Walaikumsalam '
' Ni rumah encik Sameon ye?
' Ya saya'
' Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni '
' Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?'
Citer 5
Tunang Farid, Siti, menelefonnya untuk memutuskan pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. saya dah ada teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk.... .... Benci .........
Citer 6
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!
Citer 7
Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan!
polis : fasal apa tu?
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala
kisah 8
Seorang lelaki pergi ke klinik mata . Setelah matanya diperiksa, dia bertanya:
' Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya membaca macam orang l ain ?'
'Dah tentu, ' jawab doktor.
'Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca,
' kata lelaki itu dengan riang.
kisah 9
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya. (Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...
kisah 10
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat .. Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.
'Atok buat apa tu?'.
'Atok bagi surat kat kawan atok,cu!' jawap atoknya. Cucunya bertanya lagi,
'Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu ?'
kisah 11
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung manakala yg ketiga disambar petir. Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...

Sunday, November 1, 2009

Levi's

Harini aku nak cite sal levi's...
aku bukan nak cakap suar jean len x bgos....sume sua jean bagos...cume ala biasala orang kan....nak yg branded je huhuu....aku ngaku aku pakai levis butik...tp bukan la aku ni pilih yang branded je...levis ni tahan lama..bygkan aku pakai levis yang aku beli tahun 2002.. levis petama gaji petama yg aku beli hihii...cantik lagii....tp sizen la..bese la kan...masih cantik la...
mcm design skg tu....tp aku x sempat nak amik gamba....kirenya aku ni penggemar Levis la.....
aku suke yg simple....xyh nak over sgt..pakai sluar levis ngn baju kaler kosong pn da cun...tgk la gamba2 yg bawah ni....sesiapa penggemar levis..vote la aku hahahaha.....
tag levis...

ni gaya laki macho huhuu....


lebey kurang cmni la sluar aku....

macam aku x???huhuh...




kekasih gelapku kot.....
LEVI's....
so...pe pandangan korang pasal levis ataupn jenama jeans lain?
aku pilih Levi's...
SAYA MESTI PILIH....!!!

Thursday, October 29, 2009

gambirun.....

smlekom.....agak2 korang kenal x org yang pakai baju biru tu????hihihih...lau x kenal gak aku x tau la...sebab aku kenal...die org no 2 kat malaysia ni...sapa tau???lau tau bgos la..hhihih....
dia la mejar dr.faiz kaled...bakal angkasawan ke 2 negara...aritu kitorang arrange kan futsal tok pusat angkasa.....bekerjasama ngn mejar dr.faiz la.....die pn da kenal ngn kitorang..ungkin akan datang dpt wat futsal kat angkasa plak hahahaha.....kla....sok gamba lain plak....
1 malaysia...

Sunday, October 25, 2009

lagu ku....untuk ku...2..

aku ade lagu lama yang aku minat lg.....dlu fanatik la...dgr la lagu ni.....
-->>
**************************************************************
Dua
Artist:
KRU
Dulu kita terpaksa
Akur dan mengalah kepada situasi
Segalanya suratan pedihnya ditelan
Dipisahkan lautan
Hilanglah khabar daku mengubah haluan
Walaupun daku sedar dan tahu
Tiada wanita di dunia setanding mu
Tiba-tiba, tak diduga
Dikau berdiri di hadapan mata
Mengembalikan nostalgia, memori bersama
Membisu seribu makna, rahsia terbenam didada
Tak ku sedar sekali lagi
Ku jatuh hati dengan kewanitaanmu
Pada malam yang sempurna
Terpegun daku terpesona
Keanggunan lembut bicara
Kita berdua bagai rela
Jatuh cinta untuk kali kedua
Kehadiranmu
Di sisiku, disaatku perlukan
Ku perlukan teman yang setia
Melenyapkan delima yang melanda
Walaupun seketika kau bawa harapan
Sememangnya ku sedar dan tahu
Tiada wanita didunia setanding mu
Tiba-tiba hati berdebar
Apabila mata bertentang mata
Detik romantis kini bersemi
Cinta dua hati
Mengerti tanpa berbicara, perasaan suci kita
Tak ku sedar sekali lagi
Ku jatuh hati dengan kewanitaanmu
Pada malam yang sempurna
Terpegun daku terpesona
Keanggunan lembut bicara
Kita berdua bagai rela
Jatuh cinta untuk kali kedua

Saturday, October 24, 2009

kepada mat rempit sejati....

video

bukan x bole merempit...bole je..tp berpada2 la sket....jgn byk sgt wat salah...nnt jd masalah cmni la...lau sesape yg nak tgk mat rempit xnk dgr cakap mak ayah..tgk la video ni....kesian aku tgk tau....sengsara.....seram aku...

Don't break my heart..

Thursday, October 22, 2009

lagu ku....untuk ku...

dulu aku membesar dgn lagu2 kru....ni aku minat gak.....bukan jiwang ok.....jom nyanyi same2 ok???lau nak lagu ni mntak kat aku..aku ade...
jom nyanyi....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Apa Saja - KRU
Apa saja untukmu
Tak ku hiraukan waktu
Katakan saja kan ku laksana
Permaisuri kau bertakhta dujiwa
Apa saja untukmu
Ke dasar lautan biru
Bertaruh nyawa andai kaudambaMutiara...
di hari lahirmu
Kita menuju gemilang asmara
Tiada cinta setanding kita
Ku rela sehingga ke akhirnya
Tunai segala mimpimuUhh... ratuku
Untukmu kasih
Ku cuba meraih
Bintang di angkasa
Walau tak terdaya kan ku ikhtiar
Untukmu kasih
Gembira bersedih
Selagi ku bernyawa
Untukmu kasih, ku korban apa saja
Apa saja untukmu
Kan ku ubah caraku
Jikalah itu yang kau mahu
Apa saja demi kebahgiaanmu
Bukan ku pinta yang luar biasa
Cuma secebis janji setia
Inilah... Lagu cinta kita
Hanya terbaik untukmu
Selama-lamanya

Gila bola...

kat german ni.....

masalahnya kat tgh2 sungai...
lau Malaysia wat camni mmg best la......
harap2 ade la ye hukhuk....
lau da gila bola kat mane2 bukak skrin besa pon ramai yg dtg..
kan??
so kite enjoy da game....

Wednesday, October 21, 2009

ngantuknyerrr...~~~


aduhh......ngantuknya beb arini.....nyampah plak aku ngntuk2 cmni...lau kat uma ngntuk cmni kan bagus....senang tid0......ni la gaya2 org dan binatang lau da ngntok sangat.....
kat mane2 pn bole tido....
tido la.........

Wednesday, September 16, 2009

the making of LOCO....part 2

tokey kedai tgh menyemen body kreta aku....
ni la rupa kreta aku stelah disimen...simen kampit kot..

ni pon same...


yg ni belakang.....
tak cantik lagi......
tggula part 3 plak k???
da ade kaler...huhuhh....
comolocco..

Tuesday, September 15, 2009

the making of LOCO....part 1

LOCO
part 1 aku wat loco kat keta aku.....
dorang baru lepaskan mara kat keta aku...


korang tgkla...

bumper pas fiber...




tu la gamba tokeynya hahaha...
nnt aku up part 2 plak ok???
tgguu......(aku tgh pk wane pe....)

gathering Frid akitek






































majlis berbuka pose ngan dak2 practikal lame dlu mase kat seksyen15 shah alam...
ni la bebudaknya....kitorg berbuka pose kat upin ipin pnya restoran...
ala yg kat seksyen 13 tu..belakang tesco extra..lau tau la...mmg tiap tahun kitorang wat....tp yang dtg cume noor,im,nasir,zafri,kak linda(pakai spec) ngn nini..meriah gak la...tgk jela gambar2 yg aku up....-->
pastu makan time....
pas makan kitorang jalan2 kat plaza alam sentral..pastu lepak kat dataran.....
pastu balik....
salam ramadhan al-mubarak...
dan slamat ari raya aidilfitri maaf zahir batin...

Wednesday, August 26, 2009

topeng ajaib.....







almaklumlah....
skarang ni H1N1...aku ingatkan virus ni agak biasa je...rupanya terok gak ea...
cube korang tgk....
mudah-mudahan H1N1 mendapat ubatnya ok....

Monday, August 24, 2009

Al-Fatihah....








Tanggal 22hb ogos 2009 bersamaan 1 Ramadhan...
Ayah kepada Hamidi Bin Abd hamid(Penasihat ke2 Kelab Belia Unggul) iaitu
Allahyarham Abd Hamid...
Telah kembali ke Rahmatullah....
Semoga rohnya ditempatkan dalam golongan org2 yg beriman...
InsyaAllah....
Al-Fatihah....











Friday, August 21, 2009

fadhilat malam terawikh....

1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
-Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.


2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
-Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.


3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
-Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.


4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
-Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
-Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.
6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
-Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.


7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
-Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.
8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
-Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.


9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
-Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.


10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
-Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.


11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
-Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.


12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
-Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.


13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
-Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.


14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
-Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.


15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
-Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.
16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
-Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.
17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
-Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.


18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
-Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).


19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
-Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh

-Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu

-Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.
22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
-Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.
23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
-Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.
24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
-Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.
25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
-Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.
26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
-Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.
27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
-Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.
28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
-Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.
29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
-Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.
30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
-Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

Friday, August 7, 2009

12:34:56 07.08.09

on august 7th 2009.....
at 34 minutes and....
56 seconds past 12...
The time and date will read......
12:34:56
07/08/09
~123456789~
This won't happen again for another thousandyears!!
wow....unbelivable....

Monday, August 3, 2009

jangan kencing berdiri...sebab...

U BAT PENYE MBUH SYAIT AN & IB LIS
Ada satu kitab menyatakan bahawa syaitan itu juga sering mengalami sakit-sakit dan patah riuk kaki dan tangannya.Walaupuns eteruk mana pun penyakitnya dan patah kakinya,namun ade sejenis ubat yg membantu memulihkan penyakitnya. Boleh katakan setiap hari syaitan dan iblis mengalami patah kaki dan tangan yg serius dan boleh dimasukkan ke wad ICU.
Namun kita sebagai umat Islam juga telah bersimpati dgn nasib iblis dan syaitan dan telah menghulurkan ubat secara percuma kpd mereka ygdilaknat.Di pendekkan cerita, suatu hari bapa iblis telah mengarahkan anaknya pergi mengganggu umat islam yg baru hendak solat dimasjid, apabila sampai sahaja di masjid, si anak-anak iblis ini sudah bersedia untuk menghasut dan melalaikan para jemaah.
Tiba-tiba berkumandang lah azan, maka larilah iblis lintang pukang sambil terlanggar bukit,pokok besar dan seumpamanya dan mereka lari sehingga tak terdengar lagi di telinga mereka laungan azan. Maka iblis tadi meraung sakit kerana cedera parah,patah tangan ,kaki dsb. Datanglah bapak mereka dan mengarahkan bhw hannya ade satu saje ubat yg boleh menyembuhkan kembali kecederaan parah mereka, lalu menyuruh mereka pergi ke rumah org islam dan carilah air kencing org yang kencing berdiri dan sapulah ke tempat yg luka cedera parah. Sepantas kilat,mereka mencari org Islam yg kencing berdiri dan serta merta penyakit mereka sembuh.
Kesimpulannya, org kencing berdiri inilah yg menjadi punca iblis sentiasa sihat dan segar bugar. Oleh itu, jgn kencing berdiriĆ¢€¦.!!! Tolong sebarkan khususnya kpd kaum Adam dan juga kaum hawa.

Wednesday, July 29, 2009

LAGU KEBANGGAANKU SEBAGAI ANAK MALAYSIA....
Negaraku....

Tanah tumpahnya darahku,

Rakyat hidup

bersatu dan maju,

Rahmat bahagia

Tuhan kurniakan,

Raja kita

selamat bertakhta,

Rahmat bahagia

Tuhan kurniakan.

Raja kita

selamat bertakhta.....